30% ćwiczenia, a co z pozostałymi 70%?…

 

Przyjęło się mówić ,że kluczem do sukcesu jest 30% ćwiczeń, natomiast  przeważającą większość stanowi dieta. Zgadzam się z tym w zupełności! Przecież pokarm jaki spożywamy ma wpływ bezpośrednio na nasz organizm a zatem jego stan i funkcjonowanie. Daj mu to czego potrzebuje- spełni wszystkie Twoje ,,zachcianki”- np: gdy dostarczysz dużo białka w zamian przy ćwiczeniach o wiele szybciej zauważysz rysujące się mięśnie; daj mu węglowodany a będzie lepiej się sprawdzał przy pracy intelektualnej. W tej części wpisów z serii ,,Jak zbudować mięśnie brzucha” podzielę się z Wami wskazówkami , które pomogą Wam zadbać o te 70% sukcesu. Miłej lektury!

Odnośnie diety :

  • Pij jogurty z żywymi kulturami bakterii – utrzymują w równowadze florę jelitową, ograniczając produkcję gazów, zapobiegają też wzdęciom i zaparciom
  • Unikaj mocno solonych potraw (zatrzymują wodę w organizmie)
  • Zrezygnuj z warzyw wzdymających (np. fasola, groch, bób, kapusta, cebula).
  • Nie pij gazowanych napojów (dwutlenek węgla rozpycha żołądek),
  • Unikaj ssania karmelków i żucia gumy (połykasz wtedy sporo powietrza)
  • Pamiętaj o ziołach, które przyśpieszają trawienie i łagodzą wzdęcia – m.in. majeranek, gorczyca, pieprz.
  • Pij napary z mięty, rumianku, kopru; jeżeli masz skłonność do wzdęć, przyjmuj preparaty łagodzące (np. Espumisan, Boldo vera, Esputicon).
  • Zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów (cukier, słodycze, ciasta, mąka pszenna, białe pieczywo, makaron, owoce i soki owocowe)i tłuszczy.
  • Zwiększ  ilość produktów zawierających błonnik (gruboziarniste pieczywo, kasze, ciemne makarony, brązowy ryż, płatki owsiane, surowe warzywa).
  • Źródłem białka powinno być przede wszystkim gotowane lub grillowane chude mięso lub ryby.
  • Jedz w małych ilościach 4-5 razy dziennie tak, aby przerwa między posiłkami nie przekraczała 3 godzin.
  • Najlepiej ustal jednakową porę spożywania posiłków.
  • Dostarczaj do organizmu codziennie minimum 6-8 szklanek  niegazowanej wody mineralnej.
Mam nadzieję, że rozwiałam wszelkie wątpliwości odnośnie tego co należy spożywać gdy marzy nam się smukła talia. Pozostawiam Was z refleksjami i rozważaniami na temat Waszych dotychczasowych 70% i liczę na to ,że uda Wam się wyplenić niekorzystnie wpływające nawyki i zastąpić je zdrowymi.

Pozdrawiam,

Ela

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>